Landingspagina: wat is het en waar moet je op letten

Door Luuk
|
Geplaatst op 5 juni 2019

Landingspagina: wat is het en waar moet je op letten

scroll
Door Luuk
|
Geplaatst op 5 juni 2019
Leestijd: 6 minuten

Je wilt dat je website business oplevert. Je vertelt zoveel mogelijk op je website en houdt niets achter om de bezoeker te laten zien wat je allemaal in huis hebt. Dat is lief en netjes van je, maar overspoel je jouw potentiele klant niet een beetje met te veel informatie? Stel je zoekt in Google naar een blauwe fiets, dan verwacht je een pagina te openen die alleen gaat over een blauwe fiets, toch? Maak het je bezoekers wat makkelijker met een landingspagina.

Beantwoordt direct de zoekvraag

Een landingspagina is niets meer dan een pagina die gericht is op één product, dienst, evenement of iets anders wat je wil delen aan de rest van de wereld. Een bezoeker ‘landt’ op de pagina via een nieuwsbriefmailing, social media of een zoekopdracht in Google. De bezoeker wil namelijk iets van jou: antwoord op hun zoekvraag alleen moet jij de bezoeker in een aantal seconden:

  1. .. antwoord geven op de zoekvraag en vertellen wat jouw product of dienst is
  2. .. overtuigen waarom ze voor jou moeten kiezen en niet verder hoeven te zoeken
  3. .. aanzetten tot actie om contact op te nemen of een brochure te downloaden

Dit is waar je op moet letten:

  • Begrijpt jouw potentiele klant binnen 7 seconden wat je doet en wie je bent?
  • Schrijf je actief en maak je actief gebruik van koppen die beschrijven waar het over gaat?
  • Is de pagina rustig vormgeven en geeft het niet te veel afleiding?
  • Heeft de pagina een juiste sfeer die past bij het product of de dienst die je aanbiedt?
  • Heb je een duidelijk knop die de bezoeker vertelt wat er van hem of haar verwacht wordt?

En misschien wel de meest belangrijke: geef jij antwoord op het probleem van een zoeker in Google, dus vertel jij dat jouw product of dienst de oplossing is voor hun probleem?

Een simpel voorbeeld: koffie!

Mooi en leuk. Maar wat levert het op?

Het levert je leads en dus ook klanten op. Want hoe gerichter jij antwoord geeft op de zoekvraag van een zoeker in Google, hoe eerder zij overgaan tot het doen van een actie namelijk contact met jou opnemen.

Het moet kloppen. Heb jij een fantastisch product of een super goede dienst, maar is de website niet mobiel vriendelijk of heeft je landingspagina te veel afleiding? Dan loop je al 60% potentiele klanten mis.. en dat is jammer. 😉

Wat vond je van dit artikel?
1598
Deel dit artikel
Wij versturen niet vaak nieuwsbrieven.
Als wij er één versturen dan is hij de moeite waard om te lezen.
Waar kunnen wij de nieuwsbrief naar toe sturen?

Nieuwsbrief

Please wait...

Bedankt voor het aanmelden